wtorek, 2 sierpnia 2016

Hej,
dzisiaj postanowiłam opisać książkę mojej ulubionej pisarki, jednak ta książka nie do końca mi przypadła do gustu, ale o tym dlaczego napiszę za chwilę.


Jodi Picoult - Linia życia.
Znalezione obrazy dla zapytania jodi picoult - linia życia

Garść wspomnień – tylko to pozostało dziewczynie imieniem Paige po matce, która opuściła ją w wieku pięciu lat. Dorosła Paige wyprowadza się z rodzinnego Chicago, pozostawiając tam samotnego ojca. Marzy o szkole plastycznej, wychodzi za ambitnego lekarza – i wkrótce sama zostaje matką. Przytłoczona domowymi obowiązkami, Paige nie może zapomnieć o tym, że wychowała się w niepełnej rodzinie; ten żal, w połączeniu z prześladującymi ją dawnymi grzechami, odbiera jej poczucie wartości, każąc wątpić we własną zdolność do poświęcenia się dziecku. Opisując walkę, którą toczy Paige, Jodi Picoult stworzyła niebywale wyrazistą powieść, szczegółową, sugestywną i pasjonującą, dotykającą kwestii i uczuć, które są bliskie każdemu z nas. 
Sama książka zbulwersowała mnie miłością pokazaną matki do dziecka tuż po porodzie. Sama nie jestem matką, więc nie do końca powinnam się wypowiadać, jednak widać po relacjach łączących dzieci z matkami w mojej rodzinie nie zgadzam się z tym opisem. Prawdopodobnie dlatego, że opis Paige to opis matki z depresją, która sobie nie radzi za bardzo. Jednak czy spodoba się Wam ta książka to musicie sami ocenić. Sama historia jest ciekawa, bo jak mogłoby być inaczej w książce Picoult? Czy Paige odnajdzie w sobie siłę i poradzi z opieką nad dzieckiem? Czy zdoła pokonać własną przeszłość? Czy rozliczy się z nią? A może w końcu zrozumie co kierowało jej matką, która tak szybko ją zostawiła? Czy zobaczy jeszcze raz swoją matkę?


Buziaczki:
Zaczytana Andzia :)

2 komentarze:

  1. Nie czytałam jeszcze tej pozycji. Twój opis bardzo mnie zaciekawił, ponieważ miłość matki do dziecka jest zawsze. Nieważne jaka by była to i tak jest.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana Niktoris mam tę książkę, więc następnym razem Ci pożyczę :). To prawda zawsze jakaś miłość jest, nawet jeżeli kobieta nie do końca ją czuje w sobie.

    OdpowiedzUsuń