środa, 26 września 2018

#miłość #szkoła #nastolatkowie #orientacjaseksualna #emaile

Hej, 
ale długo mnie nie było, ale najpierw praktyki i praca (zresztą doskonała praca, jedna z lepszych dodatkowych jakie miałam), a potem czas leci z dnia na dzień, co nie oznacza, że nie czytam, bo czytam.

Dzisiaj polecam Wam książkę, o której było głośno i która została zekranizowana.

Twój Simon - Becky Albertalli

 Okładka książki Twój Simon


O czym jest książka?
Simon ma 17 lat, lubi Harrego Pottera i oreo, jest także gejem, ale jeszcze nikt o tym nie wie. Pewnego dnia przez portal szkolny poznaje innego homoseksualistę, nic o sobie nie wiedza, ale zaczynają pisać. Pewnego dnia napisana wiadomość przez Simona wpada w niepowołane ręce, a jego sekret staje pod znakiem zapytania.

Co sądzę o tej książce?
Jest w stylu New Adult, dla mnie napisana bardzo lekko, jednak porusza tematy jeszcze bardzo często do dzisiaj tabu. Mamy tutaj młodego chłopaka, który odkrywa swoją orientację seksualną i sam sobie się dziwi dlaczego osoby heteroseksualne nie muszą się z tym kryć tak jak homoseksualne i dlaczego obie te orientacje są tak odmienne w spojrzeniu społeczności, zwłaszcza że osoby heteroseksualne całują się (i nie tylko) na ulicach podczas, gdy homoseksualne zamykają się z tym w domu, a i tak są dyskryminowane. I jakaś prawda w tym jest, ja osobiście nie mam nic do osób homoseksualnych, niech każdy żyje jak komu pasuje, byleby nie krzywdzić drugiej osoby. A to jaką ktoś ma orientację to jest już bardzo indywidualna sprawa. :) 



Wkrótce kolejne recenzje. ;)
Mam nadzieję, że będę tutaj częściej zaglądać.


Miłego popołudnia,
zaczytana Andzia ;* 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz